معرفی رشته تربیت بدنی (گرایش آسیب شناسی و حرکات اصلاحی) مشاهده مجوزات

تربیت بدنی (گرایش آسیب شناسی و حرکات اصلاحی) | رشته آسیب شناسی و حرکات اصلاحی موضوعاتی مربوط به آسیب شناسی ورزشی، حرکات اصلاحی، بازتوانی، تربیت بدنی ویژه و ورزش معلولین را آموزش می دهد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند بیماران و مبتلایان به ناهنجاری های جسمی و حرکتی، افرادی که در معرض آسیب دیدگی ورزشی قرار دارند و کم توان جسمی می باشند و یا معلولیت ذهنی و رفتاری دارند را درمان کنند. هدف اصلی این رشته تربیت فارغ التحصیلانی است که در نهایت بتوانند آگاهی عمومی افراد جامعه را نسبت به ضعف ها و عوارض جسمانی و روحی و روانی شان بالا ببرند و اندام های ضعیف افراد را از طریق حرکات مناسب و کنترل شده ترمیم و بازتوانی کنند. پس می توان گفت این رشته دو قسمت متفاوت به نام آسیب شناسی ورزشی و رکات اصلاحی و توانبخشی دارد.

در بخش اول یعنی آسیب شناسی ورزشی وظیفه فرد بررسی و انجام تحقیقات گوناگون بر روی آسیب های شایع و علل آن ها در ورزش و در حین انجام حرکات می باشد تا در نهایت بتوانند با نتایج این بررسی ها به پیشگیری از آسیب های جسمانی کمک کنند. در بخش دوم یعنی همان حرکات اصلاحی و توانبخشی که بیشتر جنبه تشخیصی دارد، فرد باید حرکات اصلاحی و درمانی را به جهت رفع ناراحتی و بیماری ها به افراد تحت نظر خود ارائه کند. یکی دیگر از کاربرد های این رشته این است که دانش آموختگان آن، می توانند به مربیان و ورزشکاران کمک کنند تا ضعف ها و ناهنجاری های بدنی را تشخیص دهند و در جهت رفع آن ها، ورزشکاران را راهنمایی کنند. این کار به آن ها کمک می کند تا از گسترش این ناهنجاری ها جلوگیری شود و البته از یک ساختار بدنی سالم در برنامه های تمرینی، پیروی شود.

پس از این دوره چه موقعیت شغلی برای شما ایجاد می‌شود؟

می توان گفت مشاغلی که دانش آموختگان این رشته می توانند در آن مشغول به کار شوند، تربیت بدنی ویژه معلولین، مراکز آموزشی و پژوهشی و خدماتی-حمایتی و نهاد هایی چون آموزش و پرورش، تدریس درس حرکات درمانی، آسیب شناسی ورزشی و کمک های اولیه در دانشگاه ها، فدراسیون های ورزش معلولین و مراکز توانبخشی و بهزیستی و مربیگری رشته های ورزشی معلولین. علاوه بر این موارد فارغ التحصیلان رشته آسیب شناسی و حرکات اصلاحی می توانند مجوز باشگاه های حرکات اصلاحی رادریافت کنند و یا با شرکت در دوره های امداد گری ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان کادر پزشکی در کنار تیم ها فعالیت کنند. از دیگر فرصت هایی که فارغ التحصیلان این رشته دارند، غربالگری و راهنمایی در زمینه ناهنجاری های اسکلتی – عضلانی برای تمامی افراد جامعه به خصوص دانش آموزان می باشد.

مبلغ 1,250,000 تومان

مهلت ثبت نام: یکشنبه 1400/08/16

ظرفیت ۳۵ نفر 6 نفر مانده

لیست دروس ترم یک کارشناسی ارشد

  • زبان تخصصی (۲ واحد)
  • فیزیولوژی پیشرفته دستگاه اعصاب مرکزی (۲ واحد)
  • روش تحقیق در علوم ورزشی (۲ واحد)
  • حرکت شناسی پیشرفته (۲ واحد)
ثبت نام آنلاین