معرفی رشته علوم تربیتی (گرایش برنامه ریزی درسی) مشاهده مجوزات

علوم تربیتی (گرایش برنامه ریزی درسی)

علوم تربیتی (گرایش برنامه ریزی درسی) | رشته برنامه ریزی درسی یکی از زیر گروه های علوم انسانی می باشد.  به همین دلیل در این رشته سعی بر آن شده است تا متخصص های متعهدی تربیت کنند که بتوانند نظام آموزش و پرورش و برنامه های آموزشی و درسی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند، تا به کمک آن ها طرح ها و برنامه های مناسب و اصولی را برای ترمیم و یا تغییر برنامه ها ارائه شود. این رشته در کشور ایران در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آموزش داده می شود.

ماکان آریا پارسا هدف از رشته برنامه ریزی درسی را این می داند که در نهایت متخصصین بتوانند با توجه به تغییرات به وجود آمده در نظام آموزشی اصلاحات مورد نیازی را در برنامه های درسی مقاطع مختلف آموزشی ایجاد نمایند.

پس از این دوره چه موقعیت شغلی برای شما ایجاد می‌شود؟

اگر دقیق تر به این رشته نگاه کنیم در می یابیم که موقعیت های شغلی بسیار زیاد و متنوعی برای فارغ التحصیلان این رشته وجود دارد. از آنجایی که کشور ما کشوری در حال توسعه می باشد و نیازمند بهره گیری از شاخه های آموزشی متنوع می باشد، فرصت های شغلی متعددی در این زمینه در ایران وجود دارد. به همین دلیل رشته هایی که در حوزه برنامه ریزی درسی هست ارتباط نزدیکی با آموزش و پرورش و علوم انسانی دارد که همه می توانند بازار کار خوبی داشته باشند. امروزه دانش آموختگان رشته برنامه ریزی در درجه اول جذب آموزش و پرورش می باشند. اما این فارغ التحصیلان می توانند در سازمان های دولتی مانند سازمان مدیریت و برنامه ریزی و برنامه و بودجه هم مشغول به کار شوند. آن ها همچنین می توانند آموزشگاه های درسی تاسیس کنند و حتی اگر سرمایه کافی داشته باشند، می توانند کار خود را بسط و گسترش دهند.

مبلغ 1,250,000 تومان

مهلت ثبت نام: تکمیل ظرفیت

ظرفیت ۳۵ نفر 4 نفر مانده

لیست دروس ترم یک کارشناسی ارشد

  • روش های تحقیق در برنامه درسی (۲ واحد)
  • نظریه های یادگیری و الگوهای تدریس (۲ واحد)
  • اصول و مبانی برنامه ریزی درسی (۲ واحد)
  • اصول و روش های ارزشیابی برنامه درسی (۲ واحد)
ثبت نام آنلاین