معرفی کتاب فراتر از استراتژی


  • کتاب فراتر از استراتژی یکی از کتاب‌های موفقیت به شمار می‌رود که در حال حاضر در کشور عرضه شده است و مترجم آن دکتر میثم شکری ساز است. نویسنده کتاب، رابین اسپکیولند بوده و می‌توان گفت که این کتاب یکی از محدود کتاب‌های عرضه شده در زمینه موفقیت مدیران به شمار می‌رود.

    در نظر داشته باشید که موضوعاتی همچون برنامه ریزی استراتژی سازمانی و نقش مدیران در پیاده سازی این استراتژی‌ها در این کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و افراد می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

    در این مقاله در مورد چه مسائلی صحبت خواهیم کرد؟

    • با کتاب فراتر از استراتژی بیشتر آشنا شوید
    • موضوعات فصل‌های کتاب فراتر از استراتژی
    • بیوگرافی مترجم اثر: دکتر میثم شکری ساز
    • مطالعه این کتاب به چه کسانی توصیه می‌شود؟

    در صورتی که قصد دارید بیشتر در مورد این کتاب مهم در زمینه مدیریت و استراتژی بدانید، در ادامه ما را همراه باشید.

    معرفی کتاب فراتر از استراتژی

    با کتاب فراتر از استراتژی آشنا شوید

    بر خلاف بسیاری از کتاب‌های حوزه مدیریت، مدیریت استراتژی کتابی است که در 192 صفحه تالیف شده است. این به معنای خلاصه سازی کتاب در عین ارائه مفاهیم مورد نظر کاربر است. همچنین مولف و مترجم خود، انسان‌های موفقی در زمینه مدیریت استراتژی به شمار می‌روند و همواره مورد تایید در هیات‌های علمی‌بوده‌اند.

    این کتاب برای اولین بار در زمستان سال 1388 به زبان فارسی برگردانده شد ولی مفاهیمی‌که درون کتاب جای دارند، به عنوان یک نیاز راهبردی در مدیریت هستند. در نظر داشته باشید که مدیران و تمامی اشخاصی که در تدوین و پیشبرد استراتژی‌ها در سازمان‌ها کار می‌کنند، می‌توانند از کتاب فراتر از استراتژی استفاده داشته باشند.

    با وجود این مسئله در ادامه با شما همراه هستیم تا در مورد سرفصل‌های کتاب بیشتر با شما صحبت داشته باشیم.

     

    موضوعات فصل‌های کتاب فراتر از استراتژی

    کتاب فراتر از استراتژی، یک کتاب مدیریت با ترجمه دکتر میثم شکری ساز است که در ده فصل تدوین شده است. هر فصل از این کتاب پیوسته روش‌هایی را به خواننده معرفی می‌کند که در نهایت برای موفقیت در پیشبرد استراتژی مورد استفاده است. پس باید گفت که هر فصل در واقع پیش زمینه‌ساز ارائه توضیحات در فصل بعدی است. در فصل اول این کتاب، در خصوص تصویب هیات مدیره اطلاعاتی ارائه شده است. همچنین چارچوب‌های پیاده سازی استراتژی را می‌توانید در فصل دوم مطالعه کنید.

    جایگاه افراد و جایگاه تجاری سازمان مباحثی است که در فصول سوم و چهارم کتاب فراتر از استراتژی مورد بحث قرار می‌گیرد. ارتباط، ارزیابی و فرهنگ نیز به ترتیب فصول پنجم، ششم و هفتم این کتاب است.

    فصل نهم در خصوص تقویت کردن استراتژی‌ها و در نهایت فصل دهم در مورد بازنگری‌ها بر اساس ارزیابی و عملکرد توضیحاتی را ارائه کرده است که مطالعه آن به خصوص برای مدیران شرکت‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

    در انتهای کتاب در خصوص تمامی مباحث مطرح شده نتیجه گیری‌هایی انجام می‌شود که مطالعه این قسمت برای پیاده سازی هرچه بهتر اطلاعات مورد استفاده است. در کتاب فراتر از استراتژی شما می‌توانید اطلاعات کاملی را در مورد این موضوعات به دست بیاورید.

     

    میثم شکری ساز - معرفی کتاب فراتر از استراتژی

     

    بیوگرافی مترجم اثر: دکتر میثم شکری ساز

    دکتر میثم شکری ساز به عنوان مترجم کتاب فراتر از استراتژی، تاکنون بیش از 20 عنوان کتاب را تالیف و ترجمه کرده است و در ژورنال‌های بین المللی بیشتر از 50 مقاله به نام خود به ثبت رسانده است.

    تدریس در حوزه‌های مدیریت، کارآفرینی و منابع انسانی وی را به عنوان یکی از افراد شاخص در زمینه مدیریت تبدیل کرده است و همچنین ایشان در زمان تحصیلات خود در دانشگاه آزاد عنوان دانشجوی برتر را کسب کرده‌اند.

    اگر بخواهیم در مورد سوابق اجرایی ایشان اطلاعاتی را در دسترس قرار دهیم، باید بگوییم که ایشان به عنوان مدیر عامل و ریاست هیات مدیره مرکز آموزش مجازی پارس از آبان 1388 تاکنون در حال فعالیت بوده و باید در نظر داشته باشیم که ایشان به عنوان مدیر موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان نیز شناخته می‌شوند.

    در نظر داشته باشید که سوابق تالیف و تسلط بر ترجمه ایشان با وجود تافل نمره 107 باعث شده است تا اثر فراتر از استراتژی به عنوان یکی از کتاب‌های برتر در زمینه موفقیت به شمار رود که تاکنون توانسته است بسیاری از افراد را به خود جذب کند.

    در نهایت باید گفت که مشاوره در دستگاه‌های دولتی، سوابق تدریس و بیش از 32 سابقه اجرایی باعث می‌شود که ایشان به عنوان یکی از افراد بسیار موفق در زمینه کارآفرینی، مدیریت و اجرا را داشته باشد.

     

    مطالعه این کتاب به چه کسانی توصیه می‌شود؟

    کتاب فراتر از استراتژی را می‌توان یکی از آثار فاخر در زمینه مدیریت دانست که از سوی دکتر میثم شکری ساز ترجمه شده و در دسترس مخاطبین قرار گرفته است. تمامی‌جوانانی که نمی‌دانند مسیر اجرای موفقیت در طراحی و اجرای استراتژی در مجموعه‌های تحت امرشان چطور باید انجام شود و یا با چالش‌هایی در مدیریت استراتژی برخورد کرده‌اند می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

    مطالعه این کتاب همچنین به افرادی که سابقه مدیریتی دارند ولی به دلیل سنتی بودن سبک مدیریت در حال حاضر احساس به ایجاد تغییرات در تدوین و اجرای استراتژی دارند نیز توصیه می‌شود.

    افرادی که ایده‌هایی در زمینه کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار دارند نیز می‌توانند کتاب فراتر از موفقیت را مطالعه کرده و از راهکارهای ارائه شده در آن پیش از شروع به کار استفاده داشته باشند. در نظر داشته باشید که این کتاب در کنار دوره‌های موفقیت در کسب و کار که از سوی دکتر آریا پارسا ارائه می‌شود، باعث شده است تا افراد بسیاری بتوانند در حوزه‌های کاری خود به موفقیت برسند.

    همچنین نباید از یاد برد که تسلط دکتر آریا پارسا بر بوم کسب و کار در ایران می‌تواند نقش راهبردی یادگیری در زمینه مدیریت را دوچندان کند.

     

    سخن پایانی

    کتاب فراتر از استراتژی در دنیای امروز و با توسعه کسب و کارها یکی از نیازهای مدیران در تدوین و پیشبرد استراتژی‌های مدیریت به شمار می‌رود و مطالعه آن به تمامی افراد توصیه می‌شود. نباید از یاد برد که مطالعه این کتاب همچنین می‌تواند به عنوان راهکاری شناخته شود که در دنیای امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این کتاب توسط دکتر میثم شکری ساز ترجمه شده است و یکی از آثار فاخر در زمینه مدیریت شناخته می‌شود. شما می‌توانید نسبت به خرید و مطالعه این کتاب اقدام کنید.

     

    سوالات متداول

    1. کتاب مدیریت استراتژی در چه زمینه‌ای است؟

    این کتاب به عنوان یکی از آثار فاخر در زمینه مدیریت به شمار می‌رود و افراد می‌توانند با مطالعه این کتاب اطلاعات جامعی در خصوص تدوین، پیشبرد و ارزیابی استراتژی‌ها دریافت کنند.

    1. آیا کتاب مدیریت استراتژی برای بوم کسب و کار ایران مناسب است؟

    بله. در واقع مترجم این کتاب، دکتر میثم شکری ساز به عنوان یکی از افراد موفق شناخته می‌شود که در حال حاضر با بوم کسب و کار ایران به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی خود آشنایی کامل دارد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *