معرفی رشته حقوق جزا و جرم شناسی مشاهده مجوزات

حقوق جزا و جرم شناسی | حقوق جزا از زیرشاخه های اصلی حقوق عمومی محسوب می شود. این روزها با توجه به زیاد شدن جنایات و پیچیده شدن شکل جرایم، سیستم کیفری مسیر مشخصی در پیش گرفته است. این رشته خود شامل زیرگروه های بسیاری می شود، برای مثال: حقوق جزای بین الملل، حقوق جزای اقتصادی و فلسفه حقوق کیفری . با توجه به جنایات مختلفی که در اجتماع رخ می دهد نیاز است که حقوق جزا همواره تغییر یابد و به روز شود. چرا که با توجه به تغییراتی که در زندگی انسان ها رخ می دهد شیوه های ارتکاب جرم نیز تغییر می کند.
حقوق جزا به 2 بخش تقسیم می شود: بخش ماهوی که شامل حقوق جزای عمومی و اختصاصی است و بخش شکلی که شامل آیین دادرسی کیفری است. حقوق عمومی به مطالعه ی قواعد کلی مجازات ها می پردازد و حقوق خصوصی به مطالعه ی اختصاصی جرایم و مجازات آن بر می گردد.
آیین دادرسی کیفری نیز قوانینی است که به کشف جرم و جنایات و تحقیق از متهمان و مشخص کردن وظایف مسئولان قضایی و انتظامی می پردازد.

پس از این دوره چه موقعیت شغلی برای شما ایجاد می‌شود؟

فارغ التحصیلان ای رشته می توانند در نهایت در بخش های قضا، ادارات اجرای احکام مدنی و کیفری، ادارات ثبت اسناد و امکلاک، دفاتر اسناد رسمی، وزارتخانه و دیگر موسسات دولتی مشغول به کار شوند. آن ها همچنین می توانند در آزمون وکالتی که هر ساله برگزار می شود شرکت کنند و در صورت تایید صلاحیت، شغل وکالت را برای آینده ی خود انتخاب کنند. و یا اینکه در موسسات حقوقی به عنوان مشاور حقوقی و یا به عنوان سردفتر اسناد رسمی به فعالیت مشغول شوند. افرادی که به حیطه ی آموزشی علاقمند هستند می توانند با ادامه ی تحصیل خود در موسسات آموزشی و یا دانشگاه ها به تدریس و پژوهش مشغول شوند.

مبلغ 1,250,000 تومان

مهلت ثبت نام: تکمیل ظرفیت

ظرفیت ۳۵ نفر 4 نفر مانده

لیست دروس ترم یک کارشناسی ارشد

  • حقوق جزای بین الملل (۲ واحد)
  • حقوق جزای اختصاصی 1 (۲ واحد)
  • حقوق جزای عمومی ۱ (۲ واحد)
  • آیین دادرسی کیفری (۲ واحد)
ثبت نام آنلاین