معرفی رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان مشاهده مجوزات

روانشناسی بالینی کودک و نوجوان روانشناسی بالینی کودک و نوجوان | نظر دکتر ماکان آریا پارسا این است که روانشناسی بالینی کودک و نوجوان برگرفته از رشته روانشناسی بالینی می باشد. فعالیت اصلی این رشته ارزیابی، تشخیص، روان درمانی، آموزش، توان بخشی خانواده و کودک بر اساس مبانی روانشناسی رشد و آسیب شناسی طراحی شده است. از دیدگاه تغییرات، تحولات منابع و نیروهای انسانی، کودکان و نوجوانان بیشتر از دیگر انسان ها در خطر هستند. به این منظور و برای پیشگیری از بیماری های روحی روانی در این دوره، تحصیل در دوره روانشناسی بالینی کودک و نوجوان  به علاقه مندان توصیه می شود. بنابراین فراهم کردن شرایط صحیح رشد به حیطه های شناختی، رفتاری، خلقی، بیولوژیک در طول نسل ها، ضرورت و اهمیت شکل گیری این رشته را خاطر نشان می سازد. آمارها نشان می دهد که مشکلات کودکان و نوجوانان بازتابی از مشکلات خانوادگی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی در جامعه می باشد. بدین جهت روانشناسان کودک نقش بسزایی در درمان بیماران ایفا می کنند. جالب است بدانید که دانشجویان این دوره می توانند پس از فارغ التحصیلی، پژوهش های علمی را به انجام رسانده و با توجه به نیازهای فرهنگی مردم و استفاده از اصول و تکنیک های روان شناختی، روش های پیشگیرانه و درمانی را به مخاطبان ارائه دهند.

پس از این دوره چه موقعیت شغلی برای شما ایجاد می‌شود؟

بازار کار رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان جزو رشته هایی است که فارغ التحصیلان و دانشجویان سال آخری، می توانند در رابطه با درمان و پیشگیری بیماری ها فعالیت داشته باشند، مهم ترین مهارتی که روانشناسان این حیطه می توانند کسب کنند، توانایی برقراری ارتباط با دیگران، قدرت تکلم و توانایی تاثیر گذاری روی آن ها می باشد. به همین دلیل است که دانشجویان رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، بایستی بتوانند در هر شرایطی خود را تحت کنترل در آورند و با استفاده از هوش هیجانی، توانایی مقابله با موقعیت های حساس و ناگوار را داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی های تاثیر گذار یک روانشناس بالینی کودک و نوجوان، رازدار بودن آن است تا از این طریق بتواند حس امنیت و رازداری را به کودک، نوجوان و خانواده آن ها منتقل کند. این دسته از روانشناسان قادر هستند از فرصت های شغلی زیر استفاده نمایند.

استخدام در مراکز روانپزشکی کودک و نوجوان
کار در مراکز مشاوره روانی کودک و نوجوان
فعالیت در مراکز درمانی مرتبط با کودک و نوجوان
فعالیت در مراکز بهزیستی و کانون های اصلاح و تربیت
مراکز خدمات روانشناختی کودک و نوجوان
استخدام به عنوان معلم در آموزش و پرورش
کار در نیروی کانون اصلاح تربیت
استخدام به عنوان مشاور مدرسه در مهد کودک و یا مدارس دولتی و خصوصی
کار در کلینیک های درمان اعتیاد به عنوان روانشناس بالینی نوجوانان
اخذ مجوز تاسیس مهد کودک، خانه سالمندان و بهزیستی به منظور ایجاد کسب و کار برای جوانان و توسعه افکاری مثبت در جهت پیشگیری از بیماری های روحی روانی کودک و نوجوان

مبلغ 1,250,000 تومان

مهلت ثبت نام: تکمیل ظرفیت

ظرفیت ۳۵ نفر 4 نفر مانده

لیست دروس ترم یک کارشناسی ارشد

  • سازگاری کودک با آموزشگاه (1 واحد)
  • پیشرفته های نوین در روانشناسی تحولی (2 واحد)
  • اصول اخلاقی در کار بالینی با کودکان و خانواده آنان (1 واحد)
  • نوروسایکولوژی بالینی کودک و نوجوان (2 واحد)
ثبت نام آنلاین