معرفی رشته زیست شناسی جانوری گرایش سلولی و تکوینی مشاهده مجوزات

معرفی رشته زیست شناسی جانوری

زیست شناسی جانوری، یکی از شاخه های علوم پایه بوده که بسیار جذاب می باشد. با مطالعه ی هریک از شاخه های زیست شناسی به راحتی می توان به اصول اولیه ی خلقت و عالم هستی پی برد. ماکان آریا پارسا کارآفرین ایرانی معتقد است که برای ورود به این زمینه ی تحصیلی، علاقه، پشتکار و دقت لازم است، چرا که علم زیست شناسی علمی تجربی بوده و صبر و حوصله ی زیادی برای رسیدن به هدف می طلبد. زیست شناسی جانوری را می توان یکی از شیرین ترین شاخه های علم زیست شناسی به حساب آورد. دنیای جانوران بسیار جذاب و خاص بوده و نکات بسیار زیادی برای کشف و تجربه دارد. شاخه ی زیست شناسی جانوری به علت گستردگی خاصی که دارد، در مقطع کارشناسی ارشد به شاخه های زیادی تقسیم می شود و این امکان را برای دانشجویان این رشته فراهم می کند که در هر رشته ای که بخواهند، ادامه ی تحصیل دهند.
زیست شناسی علوم جانوری به زیر شاخه هایی تقسیم می شود که جنبه های گوناگون حیات جانوران و نحوه ی زندگی آن ها را نشان می دهد.

گرایش های رشته زیست شناسی جانوری
گرایش های این رشته به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:
1. فیزیولوژی
2. بیوسیستماتیک
3. زیست شناسی سلولی و تکوینی
متوسط طول دوره ی کارشناسی ارشد دو سال است که گاها امکان دارد که بیشتر یا کمتر طول بکشد. معمولا دو ترم اول واحد های تئوری ارائه می شود و در ترم های بعدی دانشجویان کارشناسی ارشد باید بر پروژه ی خود کار کنند.
فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد زیست شناسی جانوری، میتوانند در رشته ی خود ادامه ی تحصیل داده و یا در رشته های مرتبط تحصیل کنند.

پس از این دوره چه موقعیت شغلی برای شما ایجاد می‌شود؟

موقعیت های شغلی رشته زیست شناسی جانوری گرایش سلولی و تکوینی
کارشناسان ارشد رشته زیست شناسی جانوری، گرایش تکوینی و سلولی، می توانند در آزمایشگاه های پژوهشی نظیر مرکز تحقیقات درون ریز، متابولیسم، انستیتو پاستور و … مشغول به کار شوند. امکان تدریس در دانشگاه های آزاد و سراسری و همچنین در مدارس برای این فارغ التحصیلان وجود دارد. اگر در طول تحصیل هر یک از گرایش های علوم زیست شناسی، بتوانید توشه ی علمی خود را پر بار کنید، به راحتی بعد از فارغ التحصیلی می توانید شغل مورد نظر خود را انتخاب نموده و مشغول کار شوید. شغلی با پرستیژ اجتماعی بالا و جذاب!!!

مبلغ 1,250,000 تومان

مهلت ثبت نام: تکمیل ظرفیت

ظرفیت ۳۵ نفر 6 نفر مانده

لیست دروس ترم یک کارشناسی ارشد

  • بیوسیستماتیک جانوری (2 واحد)
  • جنین شناسی مقایسه ای جانوران (2 واحد)
  • فیزیولوژی دستگاه عصبی مرکزی (2 واحد)
  • مکانیسم های سلولی و مولکولی تکوینی (2 واحد)
ثبت نام آنلاین