معرفی رشته مکانیک (گرایش ساخت و تولید) مشاهده مجوزات

مکانیک (گرایش ساخت و تولید) | همه ی محصولات از هواپیما و اتومبیل تا اسباب بازی ها باید تولید شوند. کار اصلی مهندس ساخت و تولید، در واقع علم ساختن فرآورده های با کیفیت مناسب و هزینه مطلوب است. رشته ی مهندسی ساخت و تولید که ترکیبی از مهندسی مکانیک و صنایع و مواد است، طراحی را به کمک کامپیوتر انجام می دهد.

مهندسان ساخت و تولید در واقع روش های ساخت هر فرآورده ای را طراحی می کنند. آن ها باید به اندازه ی کافی با روش های متنوع تولید مانند برش فلزات، شکل دهی، مونتاژ، بازرسی و تست آشنا باشند تا بتوانند روند تولید را طراحی کنند و برای یافتن بهترین شرایط کارکرد تحقیق نمایند. ممکن است آن ها ابزار ها و ماشین های مخصوصی طراحی کنند و برای بهبود بخشیدن به روش های تولید کنونی نوآوری هایی به خرج دهند. آن ها استاندارد های کارها را تعیین می کنند و مراحل تولید را هماهنگ می کنند تا روند همواری را از دریافتن مواد اولیه تا صادر کردن قطعات ساخته شده تضمین کنند. آنها باید تجهیزات، نیروی انسانی و امکانات را در یک سیستم که فراورده های با کیفیت را به طور موثر تولید می کند، به خوبی هماهنگ نمایند.

ویژگی بارز فارغ التحصیلان رشته ی مهندسی ساخت و تولید این است که می توانند مسیر تولید و آشنایی با مواد درک مناسبی دارند و می توانند ویژگی های ماده را به خوبی درک و با قدرت انتخاب به کارگیری مواد، ابزار جدید تولید نمایند

پس از این دوره چه موقعیت شغلی برای شما ایجاد می‌شود؟

دانشجویان این گرایش پس از فارغ التحصیلی قابلیت های زیر را کسب خواهند کرد:

  • تسلط بر مفاهیم ریاضی و علوم مهندسی و حل مسایل مربوطه
  • طراحی و پیاده سازی و تحلیل با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری
  • طراحی سیستم ها متناسب با داده های گرد آوری شده
  • بهینه سازی سیستم های تولید

مهندس ساخت و تولید به مسائل مربوط به ساخت بهینه و تولید با کیفیت بالا مشغول است زیرا این گرایش به مشکلات و معضلات ساخت و تولید می‌پردازد

فرایندهای ماشین‌کاری سنتی، فرایندهای ماشین‌کاری غیر سنتی، فرایندهای شکل‌دهی شامل شکل‌دهی ورقی و حجمی، طراحی و ساخت قالب‌ها و قیود، روش‌های اتصال و جوشکاری، عملیات حرارتی، روش‌های ریخته‌گری، مترولوژی و سیستم‌های اندازه‌گیری.

مبلغ 1,250,000 تومان

مهلت ثبت نام: تکمیل ظرفیت

ظرفیت ۳۵ نفر 6 نفر مانده

لیست دروس ترم یک کارشناسی ارشد

  • سیستم های تولید صنعتی (۳ واحد)
  • اتوماسیون در تولید (۳ واحد)
  • ریاضیات پیشرفته ۱ (۳ واحد)
ثبت نام آنلاین