معرفی رشته محیط زیست گرایش آموزش محیط زیست مشاهده مجوزات

محیط زیست گرایش محیط زیست

ماکان آریا پارسا معتقد است که رشته مهندسی محیط زیست برای آب و هوای کشور و زمینه های زیست محیطی بسیار مفید است. رشته مهندسی محیط زیست، رشته ای کاملا متنوع و پویا است که اثرات جانبی آن برای بهبود کیفیت زندگی افراد دیده می شود. کارشناسی محیط زیست گرایشی از رشته مهندسی است که با موضوعاتی مانند زیست‌شناسی موجودات، عملکرد مواد شیمیایی، مباحث مربوط به اتلاف انرژی حرارتی و گرما، تصفیه و پالایش آب و هوا و نهایتا اصلاح مکان‌هایی که در اثر آسیب‌های قبلی شیمیایی یا طبیعی و آلودگی­ های صنعتی صدمه دیده‌اند، در ارتباط می­باشد.

رشته محیط زیست، در مقاطع مختلف تحصیلی دکترا و ارشد ارائه می شود و شامل گرایش های آلودگی محیط زیست، آمایش سرزمین و تنوع زیستی است که در دفترچه های آزمون کنکور ارائه می‌شوند. عنوان  این رشته، مهندسی محیط زیست-گرایش آمایش سرزمین، آلودگی‌های محیط زیست و یا تنوع زیستی است که البته همه دانشگاه ها دارای این گرایش ها نیستند. کلیه ی گرایش های این رشته تحت عنوان مهندسی محیط زیست ارائه می شوند.

البته در مقطع دکترای محیط زیست تمامی دانشگاه ها، این رشته را ارائه نمی دهند. در مقطع دکترا هم رشته ی مورد نظر تحت عنوان علوم و مهندسی محیط زیست ارائه می شود. ظرفیت پذیرش این رشته در دانشگاه‌های فرا گیر پیام نور و دولتی کاملا مطلوب است اما در مقاطع بالاتر تا حدی کاهش می یابد و البته در اکثر دانشگاه های کشور ارائه می شود.

پس از این دوره چه موقعیت شغلی برای شما ایجاد می‌شود؟

آینده شغلی مهندسی محیط زیست
امروزه بحران محیط زیست در سرتا سر دنیا وجود دارد و به همین دلیل این رشته هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند، در همین راستا، نیاز است افرادی بتوانند با کسب تخصص و علم کافی در حل مشکلات زیست محیطی زمین قدم های ارزشمندی بردارند. در کشور ما سازمانی با همین عنوان وجود دارد که اصلی ترین مکان برای استخدام فارغ التحصیلان مهندسی محیط زیست به شمار می رود.

البته علاوه بر سازمان مذکور، نهادهای دیگری هم وجود دارند که به بسیاری از فارغ التحصیلان مهندسی محیط زیست جهت مشاوره نیاز دارند و این مسئله به دلیل این است که ارگان ها و مراجع مختلف باید بتوانند سیاست های تولیدی و خروجی خود را با اصول محیط زیست منطبق کنند تا از آسیب های احتمالی به محیط زیست جلوگیری کنند.

افرادی که بتوانند در رشته مهندسی محیط زیست تحصیل کرده و مدارج بالای علمی را طی کنند، بدون شک به راحتی می توانند در یکی از سازمان های مهم کشور مشغول به کار شوند و گام مهمی در جهت بهبود محیط زیست بردارند.

مبلغ 1,250,000 تومان

مهلت ثبت نام: تکمیل ظرفیت

ظرفیت ۳۵ نفر 4 نفر مانده

لیست دروس ترم یک کارشناسی ارشد

  • زبان تخصصی Environmental (Education) (2 واحد)
  • اصول و مفاهیم آموزش محیط زیست (2 واحد)
  • نظریه ها و کاربردهای آموزش محیط زیست (2 واحد)
  • روش های سنجش و ارزشیابی آموزشی (2 واحد)
ثبت نام آنلاین