معرفی رشته مهندسی مواد گرایش شناسایی و انتخاب مواد مهندسی مشاهده مجوزات

مهندسی مواد گرایش شناسایی و انتخاب مواد مهندسی

مهندسی مواد گرایش شناسایی و انتخاب مواد مهندسی | رشته مهندسی مواد یکی از حوزه های میان رشته است که رابطه بین ساختار و خواص مواد را بررسی می کند تا به کمک آن مواد جدید تولید شود. با توجه به افزایش تحقیقات در زمینه نانو رشته مهندسی مواد در دسته رشته های پیشرو در علم قرار گرفته است. مهندسی مواد از جمله اصلی ترین رشته های مهندسی است و در عمل بسیاری از رشته های مهندسی بدون وجود این رشته کاربردی نخواهد داشت. گرایش شناسایی و انتخاب مواد مهندسی در اکثر زمینه هایی که به نوعی با مواد و ساختار و کاربرد آنها سر و کار دارد کاربرد داشته و می تواند مورد استفاده قرار گیرد. به عبارت دیگر چه در زمینه تولید، واردات و فروش مواد به صنایع باشید و یا بخواهید مواد یا دستگاهی را انتخاب کنید رشته مهندسی مواد گرایش شناسایی و انتخاب مواد مهندسی برای شما رشته مناسبی است.

به طور کلی می توان گفت که هدف این گرایش از مهندسی مواد انتخاب ماده ای برای تولید است که ویژگی های مورد نظر برای تولید مورد نظر را داشته باشد. فراگیران در این گرایش باید اطلاعات کافی در مورد مواد فلزی، سرامیک، شیشه، کامپوزیت، مواد نیمه هادی و غیره و خواص فیزیکی و شیمیایی آنها داشته باشند. علاوه بر آن باید با روش ها و آزمایشگاه های شناسایی از جمله متالوگرافی، آزمایش با اشعه ایسک، آزمایشگاه خواص فیزیکی، میکروسکوپ الکترونیکی و غیره نیز آشنا باشند.

پس از این دوره چه موقعیت شغلی برای شما ایجاد می‌شود؟

آینده شغلی مهندسی شناسایی و انتخاب مواد مهندسی

به عنوان یک مهندس مواد می توانید در کلیه حوزه های مربوط به این رشته مشغول به فعالیت شوید. به طور کلی می توان برای آینده شغلی این رشته به موارد زیر اشاره کرد:

کارشناس ارشد کنترل کیفیت

کارشناس ارشد خط تولید

کارشناس ارشد فروش مواد

مدیر آزمایشگاه مواد

کارشناس ارشد تحقیق و توسعه

مبلغ 1,250,000 تومان

مهلت ثبت نام: تکمیل ظرفیت

ظرفیت ۳۵ نفر 6 نفر مانده

لیست دروس ترم یک کارشناسی ارشد

  • تئوری نابجایی ها (3 واحد)
  • ترمودینامیک پیشرفته مواد (2 واحد)
  • فرایندهای انجماد پیشرفته (3 واحد)
ثبت نام آنلاین