7 مزیت مهم آموزش مجازی در سال 1401 که فقط مدیران باهوش می‌دانند

  • شما به‌عنوان یک مدیر، دانشجو یا کارمند چه موانعی در یادگیری مهارت‌های جدید دارید؟

    وقتی پشتیبان‌های آموزشی با فراگیران دوره‌های مدیریتی تماس می‌گیرند و از افراد برای شرکت در کلاس‌های مهارتی دعوت می‌کنند، با بهانه‌های مختلفی برای شرکت نکردن در کلاس روبرو می‌شوند. تعدادی از افراد به علت دوری از مؤسسه آموزشی از شرکت کردن در دوره‌های حضوری خودداری می‌کنند و برخی دیگر هم بهانه‌های دیگری دارند.

    آمار افرادی که به علت بهانه‌های مختلف از شرکت در کلاس حضوری امتناع می‌کردند، بسیار زیاد بود تا اینکه به علت حضور بیماری کرونا و قرنطینه سراسری کشور، آموزش مجازی جای کلاس‌های حضوری را گرفت؛ اما مسئله اصلی این است که آموزش مجازی چه مزایای قابل‌توجهی برای ما دارد که دلیل قانع‌کننده ما برای ادامه روند یادگیری آنلاین باشد.

    در این مقاله ابتدا به تعریف این مفهوم پرداخته و سپس مهم‌ترین مزایای آموزش مجازی را از زبان دکتر ماکان آریا پارسا توضیح می‌دهیم.

     

    7 مزیت مهم آموزش مجازی در سال 1401 که فقط مدیران باهوش می‌دانند

     

    یادگیری آنلاین چه مزایایی برای شما دارد؟

    اگر هنوز در مورد مزایای یک محیط یادگیری مجازی متقاعد نشده‌اید، مهم‌ترین مزایای یادگیری مجازی را مطالعه کنید.

     

    دسترسی بیشتر

    کلاس‌های مجازی برای تمامی افراد در هر زمان از شبانه‌روز قابل‌دسترسی است، به شرطی که دسترسی به وسایل الکترونیک مانند کامپیوتر یا موبایل و اینترنت فراهم باشد. البته امروزه نگرانی افراد از قطعی اینترنت اهمیت خودش را از دست‌داده است، علت هم در دسترس‌بودن ویدئوی آموزشی ضبط شده در هر زمان و مکان است. به عبارتی نقطه‌ضعف کلاس حضوری تبدیل به یک نقطه قوت در آموزش مجازی تبدیل شده است که شما می‌توانید یک جلسه را چند بار مشاهده و مرور کنید.

     

    صرفه‌جویی در هزینه

    یکی از اصلی‌ترین دلایل افراد برای شرکت نکردن در دوره‌های آموزشی باکیفیت، دور از محل سکونتشان است. کلاس‌های مجازی با کم‌کردن کیلومترها مسافت به چند متر، این دلیل را حذف کرده است. برای شرکت در کلاس اساتید به نام، همچون دکتر ماکان آریا پارسا، اجباری به سفرهای طولانی با هزینه زیاد نیست. از طرفی هزینه تولید آموزش مجازی بسیار پایین‌تر از کلاس حضوری است.

     

    متناسب با شرایط فردی

    ویژگی که کلاس حضوری دارد این است شما برای حضور باید قوانین دست‌وپا گیر را قبول کنید و این می‌تواند برای شما آزاردهنده بوده و از کیفیت آموزش بکاهد. در مقابل آموزش مجازی انعطاف‌پذیری بالایی دارد؛ برای مثال شما می‌توانید زمان حضور را خودتان انتخاب کنید یا سرعت آموزش را متناسب با سرعت یادگیری خودتان تطبیق بدهید.

     

    ماکان آریا پارسا در مورد 7 مزیت مهم آموزش مجازی در سال 1401 که فقط مدیران باهوش می‌دانند

    آشنایی با یک کارآفرین جوان و موفق ایرانی

    ماکان آریا پارسا

     

    شبکه‌سازی با حرفه‌ای‌ها

    اگر شما در یک شهر کوچک مشغول به کار یا تحصیل هستید و امکان ایجاد ارتباط با کارکنان حرفه‌ای را ندارید، می‌توانید به‌راحتی آب خوردن با بهترین کارکنان و مدیران سازمان‌ها شبکه‌سازی کرده و از دانش و تجربه آن‌ها استفاده کنید.

     

    ارتقای شغلی

    افراد شاغل به علت محدودیت‌های زمانی و مشغله کاری زیاد، توان شرکت در کلاس‌های آموزشی و ارتقای مهارت‌های شغلی خودشان را ندارند. با وجود آموزش مجازی بهترین اساتید، افراد شاغل می‌توانند در ساعت بعد از اتمام ساعت کاری، به تحصیل و یادگیری بپردازند. همچنین این افراد به لت خستگی بعد از اتمام کار توان حضور در کلاس حضوری را ندارند و یادگیری آنلاین بهترین گزینه برای افراد شاغل است.

     

    سفارشی‌سازی

    مزیت دیگر دوره‌های آنلاین، انعطاف‌پذیر بودن سرفصل‌های دوره است. در کلاس مجازی، فراگیران محتوای آموزشی را مطابق با نیازهای خودشان انتخاب می‌کنند. برای یادگیری یک مبحث روی سرفصل‌هایی که از آن اطلاعاتی ندارند، بیشتر تمرکز می‌کنند.

     

    بهره‌مندی از فرصت‌های جهانی

    بسیاری از دانشجویان یا افراد جویای کار که خواهان مهاجرت به کشورهای دیگر هستند، در ابتدای راه مهاجرت با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند؛ زیرا این افراد با اساتید و متخصصان خارجی هیچ ارتباطی نداشته‌ و مهارت‌های خود را به دیگران معرفی نکرده‌اند. شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجازی به زبان خارجی از دیگر دانشگاه‌ها و ارتباط با مدرسین و متخصصین، این امکان را به افراد می‌دهد تا با آن‌ها شبکه‌سازی و توانایی‌های خود را به آن‌ها اثبات کنند.

     

    چگونه بهترین نتیجه را از دوره‌های آنلاین بگیریم؟

    اگر قصد گذراندن دوره‌های آنلاین را دارید، نکات و توصیه‌های زیر می‌تواند به شما کمک کند تا با چالش‌های منحصربه‌فرد آموزش مجازی مقابله کنید تا بیشترین بهره را از دوره آنلاین خود ببرید.

     

    فضا و زمان مطالعه منظم ایجاد کنید

    انعطاف‌پذیری دوره‌های مجازی دلیلی بر بی‌نظمی و بی‌ثباتی در فرایند یادگیری نیست. برای بهره‌مندی حداکثری از آموزش، باید مانند دوره حضوری برخورد کنید. یک مکان ثابت برای یادگیری تعیین کنید و برای مرور و مطالعه بیشتر، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی انجام دهید.

     

    عوامل حواس‌پرتی را از بین ببرید

    هنگام برگزاری کلاس مجازی موبایل خود را خاموش کنید. همچنین قطع دسترسی به شبکه‌های اجتماعی حین آموزش، کیفیت یادگیری را چند برابر می‌کند.

     

    فعالانه شرکت کنید

    سعی کنید مهارت گوش دادن فعال را در خودتان تقویت کنید. هنگام برگزاری، به نکات بادقت توجه کنید و در پرسش و پاسخ‌های حین تدریس شرکت کنید. این فعالیت را به خارج از اتمام ساعت کلاس گسترش دهید و در ارائه حل تمرین‌های کلاسی فعال باشید.

     

    سبک آموزش خود را پیدا کنید

    باید دقت کنید که همه افراد به یک شیوه یاد نمی‌گیرند. پس برای گرفتن نتیجه بهتر برنامه آموزشی که متناسب باشخصیت خودتان را تعیین کنید. مواردی مانند ساعت آموزشی، زمان پرسیدن سؤالات از مربی، خلاصه‌برداری حین کلاس و تغذیه قبل یا بعد کلاس، بر روی کیفیت آموزش افراد زیادی تأثیر می‌گذارد.

     

    سخن پایانی

    محیط‌های یادگیری مجازی مزایای زیادی دارند. آموزش و یادگیری قبلاً دچار موانع و مشکلات زیادی بود. افراد به خاطر شرایط کاری، زندگی و محدودیت‌هایی که داشتند، فرصت یادگیری برایشان فراهم نبود؛ اما امروزه به دلیل گسترش تکنولوژی و به‌واسطه آن، گسترش آموزش مجازی، محدودیت‌ها به حداقل‌ترین حالت ممکن رسیده است.

    افراد مختلف بدون درنظرگرفتن شرایط مکانی، زمانی، سنی و مالی به‌راحتی در هر موضوعی که بخواهند، در کلاس‌های آموزشی بهترین اساتید کشور و دنیا شرکت می‌کنند. البته باید توجه کرد که این امر باعث غفلت از روش‌های دیگر یادگیری حضوری مانند منتورینگ و کوچینگ نشود. یادگیری در همه انواع آن، چنان اهمیت زیادی دارد که موفقیت یا عدم موفقیت افراد جامعه به آن گره ‌خورده است. پس برای تقویت کیفیت و کمیت آموزش خودتان برنامه جدی داشته باشید.

     

    سؤالات متداول

    آموزش مجازی چه مهارت‌هایی را در ما تقویت می‌کند؟

    یادگیری مجازی مهارت‌های مدیریت زمان، مسئولیت‌پذیری، خود انگیزشی و خودآموزی را بهبود می‌بخشد. آموزش آنلاین به تعادل بین مطالعه و کار کمک می‌کند و در نتیجه، افرادی که خودآموزی را انجام داده‌اند، می‌توانند در بازار کار و رقابت با سایر افراد برجسته شوند.

    آیا مدرک آنلاین محبوبیت لازم را در بازار کار دارد؟

    اگر به دنبال شرکت در یک دوره و فقط تماشای ویدئوی آن هستید، با اینکه مفاهیم را آموزش می‌بینید، اما برای ارائه مدرک به‌عنوان یک مزیت قوی در استخدام کافی نیست. بهتر است برای بهره‌مندی حداکثری از مدرک در بازار کار، در حل تمرین‌ها و اجرای پروژه عملی دوره کوشا باشید.

    آیا کلاس‌های مجازی جای یادگیری حضوری را می‌گیرد؟

    قطعاً این‌طور نیست. کلاس مجازی با وجود مزایای بسیاری که دارد، جایگزین قطعی در تمامی موارد نیست. بهترین راه این است که بین یادگیری مجازی و حضوری تعادل برقرار کنیم. یکی از علت این کار، بهره‌مندی از فرصت ارتباط با استاد و مربیگری مطالب آموخته شده توسط ایشان است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *