معرفی رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری گرایش برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری مشاهده مجوزات

معرفی رشته جغرافیا

یکی از رشته های مورد علاقه ماکان آریا پارسا علم جغرافیا است. جغرافیا و برنامه ریزی شهری گرایش برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری | رشته ی جغرافیا در مقطع کارشناسی در چهار گرایش اصلی جغرافیای انسانی، جغرافیای طبیعی، کارتوگرافی و جغرافیای نظامی و سیاسی ارائه می شود که هر کدام از گرایشهای جغرافیای طبیعی و انسانی دارای زیر شاخه های مختلفی هستند. البته تفاوت هر گرایش در رشته ی جغرافیا تنها در گذراندن 8 واحد تخصصی متفاوت است وگرنه دروس کلی و عمومی جغرافیا در تمامی گرایش ها یکسان است. تنها به همین دلیل است که بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزشی، گرایش های موجود را در دفترچه های آزمون ذکر نکرده و تنها به عنوان جغرافیای عمومی اکتفا می کنند.

گرایش جغرافیای طبیعی:

جغرافیای طبیعی دانشی است که به طور کلی محیط طبیعی و تاثیر عناصر و عوامل مختلف بر فعالیت انسان و زندگی را مطالعه می کند. این رشته در مقطع کارشناسی شامل دو گرایش مختلف آب و هوا شناسی و ژئومورفولوژی است.

گرایش اقلیم (آب و هواشناسی):

رشته آب و هواشناسی، به طور کلی فرایندهای طبیعی حاکم بر جو زمین از جمله انرژی های مختلف و توزیع آن در سطح سیاره ی زمین، قانون مندیهای طبیعی حاکم بر آن، حرکات جوی و تاثیر کلیه ی موارد ذکر شده بر زندگی و فعالیت انسانها و محیط زیست و محیط بی جان را مطالعه می کند.

این گرایش بیشتر مربوط به مسائل آب و هوا و تاثیر عوامل و عناصر اقلیمی در فعالیت انسان ها و مسائل مربوط به بهره برداری از زمین می شود.

پس از این دوره چه موقعیت شغلی برای شما ایجاد می‌شود؟

بعد از تحصیل در رشته جغرافیا چه موقعیت شغلی برای شما ایجاد می شود؟

فارغ‌التحصیلان رشته جغرافیا با در نظر گرفتن اینکه در کدام گرایش تحصیل کرده اند می توانند در سازمان های دولتی و خصوصی کشور مشغول به کار شوند.
در واقع این فارغ‌التحصیلان، بسته به نوع گرایش تحصیلی می توانند در سازمان زمین شناسی، هواشناسی، سازمان های نقشه برداری کشور، سازمان برنامه و بودجه، سازمان جغرافیای نیروهای مسلح، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان محیط زیست، شهرداری ها ،جنگل بانی ها، وزارت خانه های آموزش و پرورش، مسکن و شهر سازی، صنایع نفت، صنایع دفاع و کلیه ی ارگانهای مرتبط با این سازمان ها مشغول به کار شوند. همچنین می توانند به عنوان بازاریاب در سطح ملی و بین المللی فعالیت کنند.
البته فارغ‌التحصیلان گرایش جغرافیای شهری و همچنین برنامه‌ریزی توریسم، می توانند به عنوان راهنمای تور مشغول به فعالیت شده و فارغ التحصیلان جغرافیای نظامی می توانند جذب سازمان های نظامی و سیاسی کشور شوند.

مبلغ 1,250,000 تومان

مهلت ثبت نام: تکمیل ظرفیت

ظرفیت ۳۵ نفر 4 نفر مانده

لیست دروس ترم یک کارشناسی ارشد

  • محیط طبیعی شهر (2 واحد)
  • مقررات توسعه شهری در ایران و کشورهای پیشرفته (2 واحد)
  • مکتب های جغرافیایی (2 واحد)
  • نظریه ها تجربیات و سیاست های فضایی در برنامه ریزی شهری (2 واحد)
ثبت نام آنلاین