معرفی رشته مشاوره گرایش مدرسه مشاهده مجوزات

مشاوره مدرسه به دانش آموز در انتخاب رشته­ تحصیلی، مواد درسی، یا حل مشکلات تحصیلی کمک می­کند. برخی از اهداف این رشته راهنمایی دانش آموزان در امر آموزش و کسب عادت­های صحیح در مطالعه، کمک به دانش آموزان در ارزیابی صحیح علایق، استعداد­ها و توانایی­های خود به منظور طرح ­ریزی­های تحصیلی، کشف علل مشکلات تحصیلی دانش آموزان و کمک به آنان در رفع آن­ها، کمک به معلمان در انطباق­ دادن روش­های تدریس خود با نیازمندی­ها و استعدادهای فردی دانش آموزان و …. می­باشد.

دانشجویان رشته  مشاوره  مدرسه علاوه بر گذراندن دروس مشترک بین تمامی گرایش های مشاوره مانند آمار استنباطی، نظریه های پیشرفته مشاوره و روان درمانی، نظریه ­ها و روشهای مشاوره گروهی و … ملزم به گذراندن واحدهای تخصصی از جمله اصول و روش های مشاوره تحصیلی و شغلی، روابط و مناسبات انسانی در مشاوره مدرسه، خدمات مشورتی در مدرسه و … می باشند.

پس از این دوره چه موقعیت شغلی برای شما ایجاد می‌شود؟

فارغ التحصیل ارشد گرایش مشاوره مدرسه، می تواند در مدارس و یا مراکز مشاوره تحصیلی استخدام شود. بازار کار آن به دلیل رشد رقابت در کنکور و همینطور پیچیده شدن کتابهای درسی در مدارس، بسیار رو به رشد بوده است. همچنین انها می توانند مرکز مستقل مشاوره تحصیلی نیز ایجاد کنند که رشد بسیار زیادی داشته است.

مبلغ 1,250,000 تومان

مهلت ثبت نام: تکمیل ظرفیت

ظرفیت 35 نفر 6 نفر مانده

لیست دروس ترم یک کارشناسی ارشد

  • آمار استنباطی (2 واحد)
  • هدایت و مشورت در اسلام (2 واحد)
  • نظریه های پیشرفته مشاوره و روان درمانی (2 واحد)
  • روابط و مناسبات انسانی در مدرسه (2 واحد)
ثبت نام آنلاین