معرفی رشته عمران (گرایش راه و ترابری) مشاهده مجوزات

معرفی دوره عمران (گرایش راه و ترابری)

معرفی دوره عمران (گرایش راه و ترابری) | همیشه تمایل به سازندگی و عمران در افراد دیده می شود. انسان ها ذاتا به دنبال سازندگی و آبادانی هستند و می خواهند در محیطی زندگی کنند که شرایط ایده آلی برایشان داشته باشد. رشته ای که به ساخت و ساز و آبادسازی می پردازد مهندسی عمران است. دنبال کنندگان این رشته باید به کارهایی همچون احداث سد، جاده، ساختمان های مقاوم در مقابل زلزله، دکل های مخابراتی، فرودگاه، تونل، ساختمان های مقاوم در برابر سیل و آتش سوزی، احداث برج ها، نیروگاه های برق و سایر موارد این چنینی علاقه داشته باشند. به طور کلی میتوان گفت که هر عملکردی که در راستای سازندگی و عمران کشور باشد در زمره کارهای مهندس عمران قرار خواهد گرفت. برای تمام کارهایی که نام بردیم، نیازمند افرادی هستیم که نسبت به علم مهندسی عمران و راه و ترابری آگاهی داشته باشند. فردی که گرایش به چنین مباحثی دارد باید در انجام جنبه های فنی و اجرایی قدرتمند باشد و در ساخت هر پروژه به بررسی دقیق مسائل اجرای، اقتصادی و سایر نکات مهم بپردازد. توجه داشته باشید. کسانی که در دوران تحصیل از کارهای فنی لذت می برند و به دنبال یادگرفتن تخصص های عملی می باشند برای این رشته مناسب ترند.

تربیت نیروهای متخصص در زمینه ساخت و ایجاد پروژه های راه و ترابری، هدفی است که در پس این رشته قرار داد. پروژه‌ های مختلف عمرانی همچون راه ‌سازی، پروژه های ساختمانی، ایجاد سازه‌ ها و بنا های آبی، پل ‌سازی و … نیازمند نظارت و اجرای دقیق می باشند. یک مهندس عمران راه و ترابری مسوولیت ایجاد طرح، محاسبه دقیق انجام کار و اجرا و نظارت آن را بر عهده دارد.

پس از این دوره چه موقعیت شغلی برای شما ایجاد می‌شود؟

پس از این دوره چه موقعیت شغلی برای شما ایجاد می‌ شود؟

کسانی که دوره عمران (گرایش راه و ترابری) را سپری می کنند می توانند در مراکز گوناگونی که فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز دارند استخدام و مشغول به کار شوند. همچنین در سازمان های راه و ترابری کشور و وزارت خانه هایی همچون آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی برای آن ها فرصت های شغلی وجود دارد. این افراد همچنین می توانند در سازمان جهاد سازندگی، اداره‌ ها، مراکز خصوصی و دولتی، سازمان کشاورزی، آموزش عالی، بانک ها و دیگر محیط ها به کار بپردازند. اصولا جامعه مهندسین فرصت های شغلی گسترده ای دارند، مهندسان عمران نیز از شانس کاری بسیاری برخوردار هستند و  هر کجا که نیاز به احداث و ساخت سازه های کاربردی و اساسی باشد، از مهندسین عمران استفاده می شود. به عنوان استاد یار، استاد دانشگاه و یا پژوهشگر نیز می توانید در این شاخه به کار پرداخته و از کسب درآمد چشمگیر آن لذت ببرید.

مبلغ 1,250,000 تومان

مهلت ثبت نام: تکمیل ظرفیت

ظرفیت ۳۵ نفر 4 نفر مانده

لیست دروس ترم یک کارشناسی ارشد

  • طرح هندسی راه پیشرفته (3 واحد)
  • تحلیل و طراحی روسازی پیشرفته (3 واحد)
  • تکنولوژی و مواد روسازی (3 واحد)
ثبت نام آنلاین